Jestem  nauczycielem  języka  polskiego  w  Szkole  Podstawowej  w  Kocierzewie  Południowym.  Materiały,  które  zamieściłam,  są  wynikiem  realizacji  edukacji  regionalnej  w  klasie  czwartej oraz  pracy  ze  szkolnym  kołem  teatralnym.

   Podstawowy  i  ważny  cel  edukacji  regionalnej  to  kształtowanie  wśród  uczniów  postawy  szacunku  dla  dziedzictwa  kultury  lokalnej  oraz  tradycji.        

   Realizacja  ścieżki  przybrała  różne  działania  dydaktyczne  oraz  formy  pracy.  Uczniowie  fotografowali  najciekawsze  zakątki  swojej  miejscowości,  lokalne  miejsca  pamięci  narodowej,  wykonywali  drzewo  genealogiczne,  pisali  kronikę  swojej  rodziny,  gromadzili  pamiątki.  W  grupach  przygotowywali  makietę  dawnej  łowickiej  wsi,  przewodniki  turystyczne,  foldery  oraz  wytwory  sztuki  ludowej.  Uczestniczyli  w  wycieczkach  po  najbliższej  okolicy  i  lekcjach  muzealnych.  Przybliżyli  również  społeczności  szkolnej  trochę  zapomniany  obrzęd  noworocznego  kolędowania. 

   Dzięki  ścieżce  regionalnej  uczniowie  dostrzegli  piękno  rodzinnego  krajobrazu,  poznali  cząstkę  ,,wielkiej  historii’’  swojej  małej  miejscowości,  zauważyli  walory  miejscowej  kultury,  folkloru,  zaczęli  cenić  pamiątki  po  przodkach,  poznawać  ich  czyny,  podejmować  próby  odtworzenia  przeszłości.  Tematyka  regionalna  pozwala  także kształcić  różne  umiejętności  polonistyczne.

   W  ramach  zajęć  pozalekcyjnych  prowadziłam  szkolne  koło  teatralne.  Poprzez  tę  formę  działalności  artystycznej  uczniowie  rozwijali  swoje  zdolności  i  zainteresowania.  Przeprowadziłam  cykl  zajęć  warsztatowych  z  zakresu  ruchu  scenicznego,  dykcji  i  emisji  głosu.  Starałam  się  także  włączyć  tematykę  regionalną  w  działania  artystyczne. 

   Poniżej  zamieszczam  programy,  które  zrealizowałam.  Dołączyłam  także  karty  pracy  oraz  projekty  edukacyjne.