|
|
Jestem nauczycielem języka polskiego w Szkole Podstawowej w Kocierzewie Południowym. Materiały, które zamieściłam, są wynikiem realizacji edukacji regionalnej w klasie czwartej oraz pracy ze szkolnym kołem teatralnym. Podstawowy i ważny cel edukacji regionalnej to kształtowanie wśród uczniów postawy szacunku dla dziedzictwa kultury lokalnej oraz tradycji. Realizacja ścieżki przybrała różne działania dydaktyczne oraz formy pracy. Uczniowie fotografowali najciekawsze zakątki swojej miejscowości, lokalne miejsca pamięci narodowej, wykonywali drzewo genealogiczne, pisali kronikę swojej rodziny, gromadzili pamiątki. W grupach przygotowywali makietę dawnej łowickiej wsi, przewodniki turystyczne, foldery oraz wytwory sztuki ludowej. Uczestniczyli w wycieczkach po najbliższej okolicy i lekcjach muzealnych. Przybliżyli również społeczności szkolnej trochę zapomniany obrzęd noworocznego kolędowania. Dzięki ścieżce regionalnej uczniowie dostrzegli piękno rodzinnego krajobrazu, poznali cząstkę ,,wielkiej historii’’ swojej małej miejscowości, zauważyli walory miejscowej kultury, folkloru, zaczęli cenić pamiątki po przodkach, poznawać ich czyny, podejmować próby odtworzenia przeszłości. Tematyka regionalna pozwala także kształcić różne umiejętności polonistyczne. W ramach zajęć pozalekcyjnych prowadziłam szkolne koło teatralne. Poprzez tę formę działalności artystycznej uczniowie rozwijali swoje zdolności i zainteresowania. Przeprowadziłam cykl zajęć warsztatowych z zakresu ruchu scenicznego, dykcji i emisji głosu. Starałam się także włączyć tematykę regionalną w działania artystyczne. Poniżej zamieszczam programy, które zrealizowałam. Dołączyłam także karty pracy oraz projekty edukacyjne.
|
![]() |